Tid til eftertanke
Den krise, vores samfund og mange virksomheder står i, har trods alt nogle lyspunkter. Tiden nu er en unik mulighed for at lægge flere tænkepauser ind, hvor vi kan overveje de tilgange, vi til dagligt har til vores forretning. Har vi for mange rejser? For mange unødvendige møder? Kan vi arbejde smartere og mere effektivt?
Det er nu, vi kan redefinere vores arbejdsmetoder og udvikle strategiske og innovative tiltag. Et af de vigtigste områder at optimere er virksomhedens salgsindsats.
For de fleste virksomheder vil der, når krisen er ovre, åbne sig en meget intensiv konkurrence om at genvinde fodfæste i markedet. Her er det vigtigt, at I er bedst muligt klædt på til at vinde de udbud, der kommer.
Spørg derfor jer selv: Skriver vi i dag vindertilbud på den mest effektive måde?
En af metoderne til at afgøre det spørgsmål er ved at lære af fortiden for at gøre sig klar til fremtiden. Start derfor med at analysere de tilbud, virksomheden normalt har afgivet.
Målet er at afdække:
Shipleys erfaring er, at en grundig tilbudsanalyse afdækker et værdifuldt forbedringspotentiale for jeres virksomheds fremtidige tilbud. Analysen giver et struktureret fundament for forbedring og udvikling, baseret på udbyderes evalueringsrapporter.
Desværre er arbejdet med struktureret opfølgning på tidligere afgivne tilbud noget, som kun meget få virksomheder får gjort. Det kan Shipley hjælpe jer med. Vi er verdens førende rådgivere i at bistå virksomheder med at udvikle vindende tilbud. Og vi har stor erfaring med at anvende tidligere tilbud til at skabe indsigt og viden, der udvikler virksomheders salgsindsats.
Hvis du ønsker at høre mere om, hvordan Shipley kan gennemføre en tilbudsanalyse, som jeres virksomhed kan anvende til at skrive bedre og mere vindende tilbud, når krisen er ovre, er du meget velkommen til at kontakte Salgsdirektør Henrik Madsen på telefon: 2336 4595.