Spar tid og ressourcer på de mindre tilbud – og opnå bedre win-rate

Mange virksomheder udarbejder løbende standardiserede tilbud på mindre opgaver.

Disse mindre tilbud skrives typisk af mange forskellige personer i virksomheden hvilket betyder, at tilbuddene ofte har meget svingende kvalitet.

Medarbejderne genanvender ofte store dele af tidligere tilbud for at spare tid. Kopiering fra tidligere tilbud betyder, at tilbuddet bliver for generelt, og ikke målrettet adresserer kundens specifikke behov. Samtidigt bliver de centrale salgsbudskaber ikke inddraget for de services/produkter, som tilbuddet drejer sig om.

I sidste ende betyder tilbud af lav kvalitet tab af vigtig omsætning. En god kunderelation starter som regel med mindre tilbud. Taber man de første mindre tilbud, får man ofte ikke mulighed for at byde på de større tilbud og den potentielt større omsætning.

Shipley kan bistå jer med at udarbejde målrettede og kundespecifikke tilbud. I tæt samarbejde med jer, udarbejder vi en tilbudsskabelon til de mindre tilbud. Vi sørger for, at tilbudsskabelonen bliver tilrettet de forskellige typer mindre tilbud I afgiver, og vi sikrer, at der er en effektiv blanding af standardiserede salgsbudskaber og mulighed for at adressere kundens specifikke behov.

Vil du vide, hvordan vi kan hjælpe jer spare tid og ressourcer i jeres salgsproces – og samtidig sikre langt højere kvalitet i jeres tilbud på mindre opgaver?

Kontakt os, og book et møde på en time. Så gennemgår vi eksempler på, hvordan en tilbudsskabelon opbygges, og konkret hvordan I anvender den.