array(0) { }

Vindende Tilbudsskrivning

Hvordan skriver du tilbud, der er ikke alene opfylder krav og formalia, men som også er kundefokuserede og konkurrencedygtige? Hvordan skriver du i det hele taget kundefokuseret og hvad kendetegner et vindende tilbud? Få svar på dette og mange andre spørgsmål på kurset i vindende tilbudsskrivning.

Om kurset

Antallet af udbud er stigende og det samme gælder kundernes forventninger til tilbuddenes kvalitet. Du skal med andre ord skrive flere og flere tilbud, hvor kvalitetskravene støt øges, og ofte med begrænsede ressourcer. På dette kursus lærer du at skrive bedre tilbud mere effektivt.

For at vinde kontrakten, skal du ikke alene kunne levere det, som kunden efterspørger. Du skal også gennem dit tilbud vise kunden, at din løsning og din tilgang tilfører kunden mere værdi end konkurrenternes løsning.

På kurset gennemgår vi Shipleys model for tilbudsskrivning, der på en struktureret måde fører dig igennem planlægning og skrivning af tilbuddet. Vi ser på, hvordan du skriver kundefokuseret og hvordan du sikrer, at du besvarer kundens krav og behov ud fra din tilbudsstrategi. Vi gennemgår desuden detaljeret, hvordan du anvender Shipleys top-down skrivestruktur, som øger chancen for at udbyder læser og forstår dine budskaber.

Kurset fokuserer på tilbudsskrivning som en holdindsats, men indeholder også mange teknikker og redskaber til den enkelte skribent.

"Jeg har lige deltaget i et fantastisk kursus, "Vindende tilbudsskrivning", hvor jeg fik løftet min læringskurve. Det gode tilbud består af viden om kunden, der indhentes allerede inden kunden har udbudt sin opgave. Når vi kender kunden, vil vi være i stand til at udpege kundens "Issues", dvs. de mærkesager eller udfordringer som er vigtige for løsning af opgaven. Nu er vi i stand til at lægge den strategi, der gør at vi vinder. Nu vil jeg ud og præge mine tilbudspartnere, for vi kan altid lære noget nyt - det gjorde jeg her! Tak for to fantastiske dage."

Simon Borg
Adm. Direktør, CREO Arkitekter

På kurset lærer du

  • hvordan kunderne træffer beslut­ninger, når de evaluerer tilbud
  • hvad der kendetegner et vindende tilbud
  • hvordan du konverterer en salgs­strategi til en tilbudsstrategi, og hvordan du implementerer din strategi i tilbuddet
  • hvordan du planlægger tilbudsarbejdet, så det rigtige tilbud udarbejdes i første forsøg
  • hvordan du bruger velafprøvede metoder og værktøjer til at skabe bedre kvalitet og økonomi i arbejdet med tilbudsgiv­ning
  • hvordan du udarbejder en tilbuds­skabelon, der effektivt kommunikerer dine vigtigste salgsbudskaber.

Dato og sted

30. januar - 31. januar 2024 Aarhus C
12. marts - 13. marts 2024 Hillerød
11. juni - 12. juni 2024 Hillerød
1. oktober - 2. oktober 2024 Hillerød
11. november - 12. november 2024 Hillerød
 
28. januar - 29. januar 2025 Aarhus
18. marts - 19. marts 2025 Hillerød
20. maj - 21. maj 2025 Hillerød
9. september - 10. september 2025 Aarhus
1. oktober - 2. oktober 2025 Hillerød
18. november - 19. november 2025 Hillerød

Pris

DKK 9.990 ekskl. moms.

Ved køb af 3 eller flere kursuspladser samtidig, opnår I 15% rabat på hele prisen. I kan frit vælge hvilke kurser I tilmelder jer på.

Praktiske oplysninger

2 dage fra 9.00 til 16.00. Kurset er inkl. forplejning (morgenmad fra 8.30, kaffe, te og isvand, frokostbuffet samt eftermiddagste og -kaffe inkl. lidt sødt).

Tilmeld dig
Vindende Tilbudsskrivning

Vindende Tilbudsskrivning

Opgiv venligst en korrekt mailadresse til fakturering

Udfyld venligst navn

Udfyld venligst telefonnummer

Hvis flere deltagere

Bekræft venligst din accept af forretningsbetingelser og licensvilkår

  Jeg accepterer Shipleys forretningsbetingelser. Vores information om behandling af persondata finder du her.
Du kan også tilmelde dig ved at ringe på +45 2336 4595