Allerede før udbuddets offentliggørelse har langt de fleste ordregivere truffet en beslutning om, hvilken leverandør de foretrækker til at udføre opgaven/projektet. På dette kursus taler vi om hvordan du bliver den foretrukne leverandør!
Succesfulde virksomheder, dvs. virksomheder, der vinder mange udbud, taler med, hjælper og påvirker deres kunder i en kortere eller længere periode inden udbudskravene bliver formuleret. Ved at være i dialog med kunden inden udbuddet offentliggøres, kan du hjælpe kunden med at forstå markedet, fordelene ved din løsning og/eller tilgang og du kan derved påvirke kunden, så udbuddet kommer til at matche netop din løsning og eller tilgang.
Deltag i dette kursus, hvis du vil lære at udvikle en salgsstrategi, hvor du positionerer dig som kundens foretrukne leverandør. På kurset taler vi om hvilken information om forretningsmuligheden, kunden og konkurrenterne du bør indsamle og hvordan du bruger denne information til efterfølgende at udforme en tilbudsstrategi, baseret på din salgsstrategi, som identificerer kundens vigtigste behov, krav og ønsker, som du senere skal adressere i dit tilbud.
På kurset taler vi også om hvordan du dokumenterer den indsamlede viden i en Captureplan og hvordan denne danner grundlag for din tilbudsplan. Kurset henvender sig til tilbuds- og salgschefer, salgsdirektører, kundeansvarlige, Account Managere og andre, der beskæftiger sig med salg og forretningsudvikling, der munder ud i udbud.
"Et godt værktøj til at analysere og fremhæve kundens kernebehov"
Ole Madsen
Direktør, SSI Schäfer
10. april 2024 | Hillerød |
29. oktober 2024 | Hillerød |
8. april 2025 | Hillerød |
28. oktober 2025 | Hillerød |
DKK 4.990 ekskl. moms.
Ved køb af 3 eller flere kursuspladser samtidig, opnår I 15% rabat på hele prisen. I kan frit vælge hvilke kurser I tilmelder jer på.