Allerede før udbuddets offentliggørelse har langt de fleste kunder truffet en beslutning om, hvilken leverandør de vil foretrække at tildele opgaven. Dette kursus lærer dig at blive denne leverandør.
Succesfulde virksomheder påvirker deres kunder længe inden udbudskravene er formulerede. Ved at være i dialog med kunden inden udbuddet offentliggøres, øger du muligheden for at kunne påvirke kunden, så udbuddet matcher netop din løsning.
Deltag i dette kursus, hvis du vil lære at positionere dig som kundens foretrukne leverandør. Kurset lærer dig hvordan du indsamler relevant information om en forretningsmulighed, kunden og konkurrenterne og bruger denne information til at påvirke kunden tidligt i salget. Du lærer efterfølgende at udforme en tilbudsstrategi baseret på din salgsstrategi, som matcher kundens vigtigste behov, krav og ønsker så du kan skrive det tilbud, der vinder opgaven.
På kurset berører vi også hvordan kundens fokus på behov, omkostninger, løsninger og risici ændrer sig i de forskellige faser af udbudsprocessen og du lærer at tilpasse din kommunikation med kunden, så dine budskaber passer til det kunden fokuserer på i det rette øjeblik.
Kurset Vindende Salgs- og Tilbudsstrategi er centralt i forhold til at øge jeres win-rate og reducere jeres tilbudsomkostninger. Som en del af materialet på kurset modtager du bogen “Shipley Capture Guide”.
"Et godt værktøj til at analysere og fremhæve kundens kernebehov"
Ole Madsen
Direktør, SSI Schäfer
7. marts - 8. marts 2023 | Allerød |
31. oktober - 1. november 2023 | Allerød |
DKK 9.750 ekskl. moms. Ved samtidig tilmelding af 3 eller flere deltagere ydes der 15% rabat på hele prisen