Energinet udbød en entreprise for grave- og kabelinstallation af fem nye 150 kV kabelforbindelser i Syd- og Midtjylland. Per Aarsleff A/S havde tidligere afgivet – og vundet – lignende tilbud hos Energinet, men teamet der skulle skrive det seneste tilbud ønskede inspiration til, hvordan de kunne stramme blandt andet beskrivelserne op, så de afleverede et tilbud med et mere tydeligt fokus på kunden.
På en fælles workshop fandt Aarsleff og Shipley frem til, at fokus i tilbuddet skulle være en overholdelse af den stramme tidsplan og en høj kvalitet på nedlægningen af kablerne – uden at gå på kompromis med sikkerhed og arbejdsmiljø. Vi udarbejdede i den forbindelse 5 ’vinder-temaer’, der tilsammen udgjorde rygraden i tilbuddet.
“Det har været meget gavnligt for os at få et nyt perspektiv på vores tilbudsbeskrivelser via Shipley. Det har været med til at ændre vores beskrivelse fra at være meget teknisk fokuseret til i stedet at adressere kundens behov tydeligt. Min vurdering er afgjort, at vi har givet vores tilbud et kvalitetsløft”
Morten Neegaard Olesen
Sektionsingeniør
Sammen gennemskrev vi de tidligere tekster, strammede beskrivelser op og sikrede, at tilbuddet som helhed adresserede de udfordringer og væsentlige behov, Energinet havde. Dette skete i et godt og konstruktivt samarbejde, til trods for at netop samarbejdet – med undtagelse af den indledende workshop – foregik via Microsoft Teams, fra hver sin landsdel.
Aarsleffs tilbud blev vurderet som det økonomisk mest fordelagtige for Energinet og Aarsleff vandt dermed opgaven.
Aarsleff er en førende dansk entreprenørkoncern der udfører store projekter inden for infrastruktur, klimatilpasning, miljø, energi og byggeri – fra projektering til aflevering. Aarsleff er arbejdsplads for 7.200 engagerende medarbejdere, der fordeler sig på det danske moderselskab og på datterselskaberne i ind- og udland.