At få de rigtige aftaler på plads, og dermed vinde de rette strategiske forretningsmuligheder, kan være både vanskeligt og bekosteligt. I udbud med forhandling kan dine tidlige forberedelser være fuldstændig afgørende. Derfor er det vigtigt, at din tilgang til forhandling er effektiv og din værktøjskasse er alsidig.
I både salgs- og tilbudsarbejdet spiller forhandlinger en væsentlig rolle. At få den rigtige aftale på plads og dermed vinde de rette strategiske forretningsmuligheder kræver både erfaring og effektive værktøjer. På denne workshop arbejder vi interaktivt med øvelser og gennemgår velafprøvede teknikker og værktøjer, som sætter dig i stand at møde velforberedt frem.
Workshoppens fokus er forhandlinger i en salgs- og tilbudsmæssig sammenhæng, især i forbindelse med ’Udbud efter forhandling’. Værktøjerne kan dog også bruges til andre typer forhandlinger som f.eks. kontraktforhandlinger og lønforhandling.
Udgangspunktet for dagen er ’Interessebaserede forhandlinger’, og vi arbejder både med de tilbudsstrategiske overvejelser, forhandlingsstile, kommunikation, psykologi, de praktiske forberedelser mv.
Kurset retter sig imod alle der er involveret i salg og tilbudsgivning, hvor forhandling (internt eller med køber) er et element, typisk salgsledere, forhandlingsansvarlige, sælgere, key account managers, pre-sales og bid managers.
DKK 4.875 ekskl. moms. Ved samtidig tilmelding af 3 eller flere deltagere ydes der 15% rabat på hele prisen.